Valitsus kinnitas täna täiendavate taristuinvesteeringute programmi, mille hulgas on pea ühe miljoni eurone investeering Kärdla lennujaama täppislähenemisseadme ILS projekteerimisse ja paigaldusse. Hiiu vallavanema, sotsiaaldemokraadi Reili Randi sõnul on seda investeeringut oodatud juba aastaid.
„Kärdla lennujaam ei paku ainult mugavusteenust – meie lennuväli on elutähtsa teenuse osutaja, ka erakorraliste meditsiinilendude teenindaja. Lisaks võtavad Hiiumaa haiglas patsiente vastu mandrilt tulevad arstid ehk lennu tühistamise korral pole meie inimestel arsti vastuvõtule võimalik saada,“ ütles Rand.
Kärdla on ka Kuressaare lennuliini varulennuväljaks.
„ILSi paigaldamine Kärdlasse suurendab ka Kuressaare lennu turvalisust ja stabiilsust, sest praegu pole raskete ilmaolude korral Kärdlas võimalik maanduda ja kui Kärdla lennuga on probleeme, tähendab see viivitust ka Kuressaare reisile,“ märkis vallavanem.
Selle aasta esimese kolme kuu jooksul on ilmaolude tõttu ära jäänud juba 18 Kärdla ja Tallinna vahelist lendu, mullu kokku 31. Reisijate usaldust vähendavad ka ilma tõttu edasilükatud reisid.
„Kuna Kärdlas ei ole võimalik udu või lumesajuga maanduda, on liin ebastabiilne ning inimesed ei usalda seda. Uue investeeringu järel olukord muutub. Meie lennujaama kaasajastamine toob edenemise kogu Hiiumaale ning muidugi meie turismisektorile ja ettevõtlusele laiemalt,“ ütles Reli Rand.
Kuressaare lennuväljal on aastast 2009 kasutusel täppismaandumisseade ILS (Instrumental Landing System) ja ilma tõttu on seal aastatel 2009-2017 ära jäänud kokku vaid 10 reisi.
ILS kujutab endast maandumisraja otstes olevaid seadeldisi, mis moodustavad rajale raadiolainetest välja, mis omakorda annab lennuki aparatuurile vajalikud parameetrid ehk siis kursi, kõrguse ja nurga, mille järgi lennuk õige tee leiab, juhtigu seda siis inimene või autopiloot.