Toetan rahvaalgatuse korras Riigikogule esitatud seaduseelnõu, mis puudutab külgvahe suurendamist 1,5 meetrini. Teen kindlasti ka Sotsiaaldemokraatliku erakonna fraktsioonile parlamendis ettepaneku seda eelnõu suures saalis toetada, kirjutab Riigikogu keskkonnakomisjoni esimees Rainer Vakra.
Tänasel päeval on jalgratturid meie teedel ja tänavatel kõige haavatavamas rollis. Samal ajal on nad koos jalakäijatega need, kelle jäetud jalajälg keskkonnale on kõige väiksem. Seetõttu on riigi kohus otsida võimalusi nende olukorra parandamiseks ning liiklusohutuse suurendamiseks olulisel määral. Täna ei ole jalgratturi jaoks maanteel liikumine ohutu, seda just hoolimatute autojuhtide tõttu. Mina isiklikult ei tunne ennast jalgrattaga maanteel sõites turvaliselt. Meil seisab ees väga suur töö, et jalgratturite olukorda parandada.
Kutsun Maanteeametit ja teisi asjasse puutuvaid ametkondi üles mitte loopima sellele algatusele kaikaid kodaratesse ega jääma selles olukorras käed puusas pealt vaatama, vaid panema pead kokku, et leida võimalusi, kuidas jalgrattureid toetada ja seda liiklemisviisi propageerida.
Mulle on väga sümpaatne Kanada pealinna Ottawa suhtumine, et iga uue tänava rekonstrueerimisel lähtutakse põhimõttest: esiteks jalakäija, siis jalgrattur, seejärel ühistransport ning viimasena auto. Autost sõltuvatele kaaskodanikele võib tunduda taoline lähenemine ahistav, kuid tegelikult on tulemus vastupidine. Iga lisanduv jalakäija ja iga jalgrattur vähendab liikluskeerises olevate autode arvu. Mida rohkem inimesi loobub autost, seda kergem on neil, kes ilma autota ei saa.