Sotsiaaldemokraatide Tallinna linnapea kandidaadi Raimond Kaljulaid ütles täna Tallinna Linnavolikogu istungil, et Äripäeva artikkel Tallinna gaasibusside rohepesust on sama pettumustvalmistav kui hiljutised meediapaljastused, et tavatarbijate poolt eraldi üle antud pakendijäätmete ümbertöötlemist tegelikult ei toimu. Sotsiaaldemokraadid lubavad linnatranspordi juhtimise korda teha – linnale kuuluv bussifirma saab erapooletu nõukogu ning ausal konkursil uue juhatuse.
Tänane Äripäev kirjutab, et Tallinna ühistranspordi uude ajajärku viima pidanud biogaasibussid sõidavad tavalise fossiilse maagaasiga. Busse tangitakse tanklas, millel polnud veel hiljuti kasutusluba ning mille kohta on TTJA alustanud menetlust.
Kaljulaid meenutas, et sotsiaaldemokraatidele heideti ette Linnatranspordi AS juhi Deniss Boroditši välja vilistamist gaasibusside esitlemisel.
“Paraku oli meil õigus. Enne rohebusside välja reklaamimist ei tehtud eeltööd tagamaks, et vajalikku kütust suudetakse hankida. TLT hankes ei nõutud tarnijalt biogaasi kasutamist. Ainus lahendus on linnaettevõtete nõukogude ja juhtimise parteipoliitikast lahti haakimine ja täpselt seda sotsiaaldemokraadid Tallinnas teha kavatsevad. Kohalike valimisteni on jäänud 192 päeva ja Deniss Boroditš võib arvestada sellega, et palju kauem ta linnatranspordi juhi ametis jätkata ei saa,” ütles sotsiaaldemokraatide Tallinna linnapeakandidaat Raimond Kaljulaid tänasel linnavolikogu istungil.
Kaljulaidi sõnul on Tallinna bussipettus sarnane hiljuti avalikuks tulnud prügipettusele.
“Miks peaks inimesed uskuma ja usaldama riiki ja omavalitsusi kui pidevalt tuleb välja, et avalik sektor ise petab ja valetab rahvale. Inimeste poolt sorteeritud pakendijäätmeid ei taaskasutata, rohelistes gaasibussides kasutatakse biogaasi asemel maagaasi, keskkonnaminister keeldub lindude pesitsusajal raierahu kehtestamisest ja kliimakriisile vaatamata investeerib riik tänavu rekordiliselt palju raha autotranspordi edendamiseks,” ütles Kaljulaid.
Äripäev kirjutas täna, 8. aprillil Tallinnas toimuvast suuremahulisest rohepesust. Sada uut gaasibussi ei sõida lubatud biogaasiga, vaid neid tangitakse tavalise fossiilse maagaasiga. Vabanduseks tuuakse põhjendus, et biogaasi ei ole Eestis kätte saada, kuid sellele ei mõeldud enne, kui taristut ehitama ja busse tellima hakati.