Sotsiaaldemokraadid Jaak Juske ja Raimond Kaljulaid pärivad majandus-ja taristuminister Taavi Aasalt, kuidas täidab valitsus koalitsioonileppe lubadust, mis nägi ette omavalitsuste toetamist kergliiklusteede arendamisel ja jalgrataste kasutamise laiendamisel.
Aasale rea küsimusi esitanud saatnud Juske ja Kaljulaid osutavad koalitsioonileppe punktile, kus võimuerakonnad lubasid toetada „omavalitsusi jalgrattastrateegiate loomisel ja elluviimisel.“
Ministril tuleb välja tuua, milliseid omavalitsusi ja milliste summadega riik 2019. aastal rattakultuuri edendamisel toetas ning mida on kavas edasi teha nii 2020. aastal kui ka järgnevatel aastatel. „Mil viisil on omavalitsustel võimalik riigilt toetust küsida ning kes langetab otsuse, milliseid omavalitsusi toetada? Kas ka Tallinna linnal on võimalik taotleda toetust jalgrattastrateegia elluviimiseks?“ seisab Aasale saadetud kirjalikus küsimuses.
Kaljulaidi sõnul on korraliku rattateede võrgustiku rajamine aktuaalne ka pealinna jaoks. Seetõttu soovimegi teada, kas Tallinn on mõned aastad varem vastu võetud rattastrateegia ellu rakendamiseks juba riigilt toetust küsinud, lisas ta.
„Tallinn peab arenema nii elu- kui ettevõtluskeskkonnana ning üks osa sellest on mitmekesiste liiklemisalternatiivide pakkumine. Kui linnas on heal tasemel ühistransport ja kergliiklusteed, siis on ka ummikuid vähem. Head ühendused loovad võimalusi nii ettevõtetele kui ka linnas elavatele
inimestele. Kui tööle ja töölt koju saab lihtsamini ja valutumalt ning tööasjad päeva jooksul kiiremini aetud, aitab see kindlasti kaasa ka meie majandusedule. Kui riik pakub abi rattaliikluse edendamisel, oleks Tallinnast üsna pentsik seda mitte vastu võtta,“ ütles Kaljulaid.
Aasale kirjalikku küsimust esitama ajendas sotsiaaldemokraate peaminister Jüri Ratas, kes 13. jaanuaril riigikogus arupärimisele vastates soovitas rattateede rajamise kohta küsida majandus- ja
kommunikatsiooniministeeriumist.