Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski kavatseb eelmise valitsusega märtsis luhtunud alkoholireklaami piirangu Eestis ellu viia. Valitsus andis neljapäeval kabinetiistungil Ossinovski alkoholi- ja tubakamemorandumitele põhimõttelise heakskiidu.
“Minu eesmärk on reklaam ära keelata, nii nagu on tubakareklaam juba 15 aastat keelatud. Ma ei näe mingit põhjust kohelda tubakat ja alkoholi erinevalt. Kuna eelmisel valitsusel oli teistsugune visioon, olen pakkunud kompromisse. Reklaam võiks olla ainult toodet kirjeldav. Muu olustiku loomine tuleks ära koristada. Nii nagu reklaamitakse advokaadibüroosid, et advokaadibüroo see ja too, kontakt. Ei tohi üles kutsuda, et meil on maailma parimad advokaadid. Eestis on ka teine sarnane reklaamiliik: kiirlaenud. See on natuke nõrgemalt reguleeritud, aga sisu on sama,” ütles Ossinovski usutluses ajalehele.
Minister lisas, et kõige lihtsam oleks kogu alkoholireklaam lihtsalt ära keelata: “See oleks kõige lihtsam. Ma panen selle kindlasti lauale.”
Ossinovski möönis, et Soome näitel võib kujuneda probleemiks alkoreklaami piiramine internetis.
“Kui Heineken teeb reklaami veebis ja levitab seda Soomes, siis mismoodi saab Soome seda piirata? Nad on lahendusena Google’i ja Facebookiga kokku leppinud, et soomekeelne alkoholireklaam Google’is ja Facebookis ei levi,” ütles ta.
Ekspress Meedia AS-i tegevjuht Mari-Liis Rüütsalu ütles ajalehele Ossinovski plaani kommenteerides, et alkoholireklaami osakaal käibest on marginaalne, aga seegi kaotus tuludes ilmneb peagi tootes ehk “uudiste, meelelahutuse, uuriva ajakirjanduse” loomises.