Sotsiaaldemokraadid esitavad pisimopeedi rendireegleid karmistava eelnõu

PiretLiiklus

Sotsiaaldemokraadid algatavad täna riigikogus seaduseelnõu, mis annab omavalitsusele õiguse seada vanusepiirang, millest alates tohib kergliikurit või pisimopeedi rentida.  Eelnõu teine muudatus võimaldab omavalitsusel kehtestada maksimaalse arvu, kui palju võib tema territooriumil olla renditavaid pisimopeedide või kergliikureid.  

Riigikogu õiguskomisjoni esimehe Andre Hanimägi sõnul on pisimopeedide tulek Tallinna vallandanud süüdistuste laviini, kus pealinn vaatab küsivalt otsa riigikogule ning saadikud viibutavad näppu all-linnale. „Selle mängu asemel on mõistlik muuta seadust ning lisada punktid, mis annaksid omavalitsusele võimaluse kehtestada selgemad nõuded rentimisteenust pakkuvatele ettevõtetele,“ leidis Hanimägi.

Ta osutas liiklusseaduse eraldi peatükile, mis käsitleb majandustegevuse nõudeid kergliikuri, pisimopeedi ja jalgratta rentimisel või üürile andmisel. „Omavalitsusele on antud võimalus piirata kiiruseid ning määrata parkimisalad, kuid  välja jäänud kaks olulist punkti: vanuse piirmäära kehtestamine ning rendiliikurite arvule piiri seadmine,“ selgitas Hanimägi. 

Täna on tema sõnul lubatud pisimopeediga sõita kiivrit kasutades ja isegi  jalgrattaloaga 14-aastasel, mis ei ole Tallinna suuruses linnas väga arukas. “Teisalt ei pruugi ettevõtted teha piisavalt kasutajate vanuse tuvastamiseks ega nende identifitseerimiseks, samuti turvavarustust tagamiseks,” rääkis Hanimägi. „On mõistlik anda omavalitsusele hoovad piiramaks rendiliikurite arvu tema territooriumil. Uute teenusepakkujate lisandumisel täituvad linnatänavad ja kõnniteed järjest rohkemate masinatega ning loomulikult suureneb nii õnnetuste tekkimise oht.“ 

Kehtiva seaduse järgi võib kohaliku omavalitsuse üksus ettevõtja kergliikuri, pisimopeedi või jalgratta rendile või üürile andmise majandustegevusele kehtestada määrusega: 

1) rendile või üürile antava sõiduki tehnilised nõuded, mille abil on võimalik seada sõiduki kasutamisele geograafilisi, ajalisi, sõidukiiruse ja parkimise piiranguid;

2) piirkonnad, kus ettevõtja peab sõiduki tehnilisi funktsioone kasutades piirama sõiduki parkimise võimalusi;

3) piirkonnad, kus, ning päevad ja kellaajad, mil ettevõtja peab sõiduki tehnilisi funktsioone kasutades piirama sõiduki kiirust;

4) nõuded parkimiskohtade kasutamisele.